Public relations
Placené články jsou ideálním doplněním reklamy. Vzniká ale kolem nich řada nedorozumění. Ve snaze být „světoví“ lidé často používají termín „PR článek“.
Public relations jsou velmi efektivním nástrojem pro ovlivnění veřejného mínění a budování reputace. Abyste získali skutečný bezplatný PR článek, musíte přijít s něčím úžasným, novým revolučním, se skvělým nápadem nebo výjimečným úspěchem, který překoná tzv. hranici zajímavosti. Je to těžké, ale jde to – když škodovka představí nový model, když vaše víno vyhraje titul šampiona Salonu vín, když se Tereza Maxová stane tváří Bohemia Sektu nebo když váš rozvažeč získá státní cenu za záchranu života. O tom píšeme rádi
a zdarma!
Chcete-li se ale představit široké čtenářské veřejnosti, představit svůj podnik, svou nabídku služeb, svá vína či jídla, k tomu obvykle poslouží placený článek.
I ten používá redakční prostor a je zpravidla připraven stálými autory redakce.
Velkou výhodou je, že pomocí PR postupů je možné efektivně oslovit i takové „exkluzivní“ cílové skupiny, které byste např. formou reklamy nikdy nezastihli, nezasáhli, natož pak přesvědčili. Skupiny chytré, podezíravé, úzce tematicky zaměřené, vždy však exkluzivní. Kde naráží reklamní komunikace na své limity, tam jsou public relations oborem, který se i s těmito překážkami dokáže vypořádat a při chytrém zpracování oslovit cílové skupiny a přispět k formování jejich myšlení.
Příkladem je zákaz EU spojovat s alkoholickými nápoji jakýkoliv pozitivní vliv na zdraví či psychiku člověka. Ale to, co vy nesmíte dát do reklamního sdělení, za vás může udělat expert, nezávislá osoba, vědec, který se tématem zabýval. Ten může bez obav hovořit o antioxidantech a jejich účinku na krevní oběh či o červených vínech ve spojení s krvetvorbou apod.
Spojte se s námi, abychom společně našli optimální cestu, jak zakotvit váš podnik a jeho produkty v myslích pro vás důležitých cílových skupin!
V tomto případě je cena vždy výsledkem jednání.
Můžete si koupit prostor i naši práci. Nemůžete si koupit náš nezávislý názor. Napíšeme skutečný redakční článek a zformulujeme v něm náš pohled. Vy článek dostanete ke schválení a buď jej schválíte k publikaci, nebo ne. Ale rozhodně nás nepřesvědčíte k tomu, abychom o špatném víně napsali, že je vynikající!